T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İsmail CENGİZ
Vakıf Müdürü
Misyon; İlçe düzeyinde adil bir gelir dağılımının sağlanmasına katkıda bulunmak, yoksullukla mücadele kapsamında mevcut kaynakların etkin bir biçimde kullanılmasını sağlamak, temel ihtiyaçlarını karşılamaktan yoksun nüfusun en yoksul diliminde yer alan vatandaşlarımızı sosyal yardımlarla desteklemek, üretim ve istihdama yönelik projeleri sürekli kılarak vatandaşların toplumsal hayata entegre olmalarını sağlamak, kamu kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, vatandaşlar ve diğer paydaşlar ile eşgüdüm içerisinde çalışarak sosyal yardımların etkin bir biçimde dağıtılmasını sağlamak ve bu doğrultuda sosyal yardım politikaları geliştirmek.
Vizyon; Katılımcı, şeffaf, etkin bir biçimde hizmet sunan, il ve ilçe düzeyinde sosyal yardım faaliyetlerini belirlemede öncü, uzmanlığa dayalı bir kurum olmak.
Kuruluş; Sosyal devlet ilkesinden hareketle 1992 yılında 3294 sayılı kanuna istinaden kurulan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfımızın, kanunun 1. maddesinde kuruluş amacı, 2. maddesinde kapsamı, 3. maddesinde kuruluşu belirtilmiştir. Özel hukuk tüzel kişiliğine haiz Vakfımızın karar organı Vakıf Mütevelli Heyetidir.
Personel ve Hizmet Binası; Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı; 1 Vakıf Müdürü, 2 Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi ve 1 Büro Görevlisi ile hizmetlerini yürütmektedir.
Vakıf Gelirleri;
• Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonundan aktarılan kaynaklardan,
• Bağış ve yardımlardan,
• Diğer gelirlerden oluşmaktadır.
Genel Sağlık Sigortası
2 Kasım 2011 tarihli 622 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 28 Aralık 2011 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Genel Sağlık Sigortası (GSS) Kapsamında Gelir Testi, Tescil ve İzleme Sürecine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik doğrultusunda GSS gelir testi işlemleri 2012 yılından itibaren Vakıflar tarafından yürütülmesi kararı alınmış olup, bu konuda usul ve esaslara ilişkin Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından genelge yayımlanmıştır.
Gelir testi işlemleri, başvuru aşamasından gelir testi sonucunun SGK'ya bildirilmesi aşamasına kadar, Bütünleşik Sosyal Yardım Hizmetleri Bilgi Sistemi üzerinden Vakıflar aracılığıyla yürütülmektedir.
2019 yılı GSS İşlemlerine esas Gelir aralığı ve Prim Tablosu
SINIF ARALIĞI
|
HANE TOPLAM GELİR ARALIĞI |
ÖDENECEK PRİM TUTARI |
G0 |
0 -852,79 TL |
0 TL |
G1 |
852,79 TL - Üzeri |
76,75 TL |
|
SOSYAL YARDIMLAR
Aile Yardımları: Diğer Aile Yardımı (nakdi yardım), Gıda Yardımı, Yakacak yardımı ve Giyim Yardımı, Barınma Yardımı,
Afet Yardımları: Sel Yardımı, Yangın Yardım ve Diğer Afet Yardımı Eğitim Yardımları: Eğitim Materyali Yardımı, Şartlı Eğitim Yardımı
DÜZENLİ MERKEZİ YARDIMLAR
Yaşlı Aylığı (2022)
Sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birisinden her ne nam altında olursa olsun bir gelir veya aylık hakkından yararlananlar ile uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışanlar veya nafaka bağlanmış veya nafaka bağlanması mümkün olanlar hariç olmak kaydıyla, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilen 65 yaşını doldurmuş Türk vatandaşlarına, muhtaçlık hâli devam ettiği müddetçe aylık bağlanır.
Muhtaçlık kriteri olarak;, her ne nam altında olursa olsun kendisine ve eşine ait her türlü gelirler toplamı esas alınmak suretiyle, gelir toplamı ikiye bölünerek kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı 16 yaşından büyükler için belirlenmiş olan asgari ücretin aylık net tutarının 1/3'ünden fazla olanlar (2019 yılı için 609,67 TL) ile aynı tutardan fazla gelir sağlaması mümkün olan kimseler muhtaç kabul edilemez ve kendilerine aylık bağlanamaz.
Ödemeler; Her ayın 6’sı ila 10’u arasında PTT aracılığıyla yapılmaktadır.
Engelli Aylığı
-Başkasının yardımı olmaksızın hayatını devam ettiremeyecek şekilde engelli olduklarını ilgili mevzuatı çerçevesinde tam teşekküllü Devlet hastaneleri ve Üniversite hastanelerinden alınacak sağlık kurulu raporu ile kanıtlayan(%40 ve üzerinde engelli sağlık kurulu raporu bulunan), 18 yaşını dolduran Türk vatandaşı engellilerden; sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birisinden her ne nam altında olursa olsun bir gelir veya aylık hakkından yararlananlar ile uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışanlar veya nafaka bağlanmış ya da nafaka bağlanması mümkün olanlar hariç olmak üzere, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilenlere muhtaçlık hâli devam ettiği müddetçe,
-İlgili mevzuatı çerçevesinde alınacak sağlık kurulu raporu ile engelli olduklarını kanıtlayan(%40 ve üzerinde engelli sağlık kurulu raporu bulunan), 18 yaşını dolduran ve talebine rağmen Türkiye İş Kurumu tarafından işe yerleştirilememiş olan Türk vatandaşlarından; sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birinden her ne nam altında olursa olsun bir gelir veya aylık hakkından yararlananlar ile uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışanlar veya nafaka bağlanmış ya da nafaka bağlanması mümkün olanlar hariç olmak üzere, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilenlere muhtaçlık hâli devam ettiği müddetçe aylık bağlanır.
-Nafaka bağlanan veya nafaka bağlanması mümkün olanlar ile sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birinden her ne nam altında olursa olsun gelir veya aylık hakkından yararlanan durumunda ya da uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışan durumunda kendisine bakmakla yükümlü bir yakını bulunan engelli çocuklar hariç olmak kaydıyla; Türk vatandaşı olan, 18 yaşını tamamlamamış ve ilgili mevzuatı çerçevesinde alınacak sağlık kurulu raporu ile engelli oldukları kanıtlanmış(%40 ve üzerinde engelli sağlık kurulu raporu bulunan) durumundaki engelli yakınlarının bakımını üstlenen Türk vatandaşlarından, her ne nam altında olursa olsun her türlü gelirler toplamı esas alınmak suretiyle hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı 16 yaşından büyükler için belirlenmiş olan asgari ücretin aylık net tutarının 1/3'ünden daha az olan(2019 yılı için 609,67 TL) Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilenlere muhtaçlık hâli devam ettiği müddetçe ve bakım ilişkisini fiilen gerçekleştirmeleri kaydıyla aylık bağlanır. Ödemeler; her ayın 1 ila 6’sı arasında PTT aracılığı ile yapılmaktadır.
Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Yardımlar
Düzenli Nakit yardım programının hedef kitlesi; eşi vefat etmiş, muhtaç durumda bulunan, kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve bu kuruluşlardan aylık ve gelir almayan kadınlardır.
Eşi vefat etmiş ve herhangi bir sosyal güvenlik kurumuna tabi olmayan, muhtaçlığı Mütevelli Heyeti kararıyla belirlenen kadınlara muhtaçlıkları devam ettiği süre içerisinde aylık 275 TL tutarında ve 2 aylık periyotlarda düzenli nakit sosyal yardımdır. Bu yardımdan faydalanabilmek için kadının resmi nikahlı eşinin vefat etmiş olması gerekmektedir.
Eşi Vefat Eden Kadınlara yönelik Yardım Programından faydalanmak için başvuru yapan kişinin aynı zamanda 2022 sayılı Kanuna göre Yaşlı ve Engelli aylığı alması durumunda kişi iki yardım programından sadece birini tercih edebilecektir.
Eşi Vefat Eden Kadınlara yönelik Yardım Programından faydalanmak için başvuru yapan kişinin aynı hanede birlikte yaşadığı çocuklarının sosyal güvenlik kapsamında olması durumunda, 3294 sayılı Kanuna göre muhtaçlık tespitinin hane yaklaşımı göz önünde bulundurularak yapılması nedeniyle, bu kişi Eşi Vefat Etmiş Kadınlara yönelik yardım programından faydalandırılamayacaktır.
Eşi Vefat Eden Kadınlara yönelik Yardım Programından faydalanmak için başvuru yapan kişinin çocuklarının ayrı yaşaması ve sadece onların sağlık güvencelerinden yararlanması durumunda, bu kişi 3294 sayılı Kanun kapsamında (muhtaçlık tespiti göz önünde bulundurularak ) olması şartıyla Eşi Vefat Etmiş Kadınlara yönelik nakdi yardım programından faydalanabilir. Ödemeler yılın çift aylarında (Şubat, Nisan, Haziran, Ağustos, Ekim, Aralık) ayın 24’ü ila 28’i arasında PTT aracılığı ile yapılmaktadır.
Muhtaç Asker Ailesi Yardımı
Askere gitmiş/gidecek olan kişinin, kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve askerlik dolayısıyla dönemsel yoksulluk riski bulunan, fakir ve muhtaç durumda olduğu Mütevelli Heyeti kararıyla tespit edilen resmi nikahlı eşi veya anne-babası bu yardım programından faydalandırılır.
Hanede birden fazla asker bulunması durumunda her bir asker için yardım başvurusu alınabilir ve şartları sağlaması halinde her bir asker Muhtaç Asker Ailesi Yardımından faydalanılabilir.
Askere giden kişi evli ise yardım programından resmi nikahlı eşi faydalandırılır, bekar ise başvuru önceliği annededir; anne hayatta değilse baba başvuruda bulunabilir. Bekar askerin anne babası boşanmış ise asker kiminle yaşıyorsa (anne yada baba) o kişi başvuruda bulunabilir.
Askere giden kişinin annesi Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Nakdi Yardım programından yada Evde Bakım Aylığından yararlanması durumunda Muhtaç Asker Ailesi Yardımından faydalanamamaktadır. Ödemeler yılın çift aylarında (Şubat, Nisan, Haziran, Ağustos, Ekim, Aralık) ayın 24’ü ila 28’i arasında PTT aracılığı ile yapılmaktadır.
2022 sayılı Kanuna göre Yaşlılık- Engelli Maaşı alan ve eşi/oğlu askerde olan kişiler ayrıca bu yardım programından da faydalanabilmektedir. Benzer şekilde Şartlı Nakit Transferi programından da faydalanmaya devam edebilmektedirler. Gerekli Belgeler -Başvuran kişinin TC Kimlik Numaralı nüfus cüzdanı.-Bunun dışında vatandaşlarımızdan herhangi bir belge talep edilmemektedir. Aylık 275 TL olmak üzere 2 ayda bir 550 TL'lik düzenli ödeme hak sahibi vatandaşlarımızın PTT'deki hesaplarına yatırılmaktadır. Muhtaç Asker Ailelerine Yardım Programı askerlik süresince devam etmekte olup en fazla on beş ay sürmektedir.
Şartlı Eğitim Yardımı
Nüfusun en muhtaç diliminde bulunan vatandaşların eğitime devam eden çocuklarına yapılan düzenli merkezi yardımdır. 2 aylık periyotlarda yapılan şartlı eğitim yardımı; Fon Kurulu kararıyla kız çocuklarına yapılan yardım miktarı erkek çocuklara yapılan yardım miktarından daha yüksektir.
Şartlı eğitim yardımı eğitimlerine devam eden çocukların annelerine yapılan düzenli merkezi yardımdır ve PTT aracılığıyla vatandaşa ulaştırılmaktadır.
Şartlı Sağlık Yardımı
Nüfusun en yoksul kesiminde yer alan ailelere 0-6 yaş arası çocuklarını düzenli olarak sağlık kontrollerine götürmeleri şartı ile yapılan düzenli merkezi yardımdır.
2 aylık periyotlarda yapılan şartlı sağlık yardımı ödemeleri annelere yapılmaktadır ve PTT ile ulaştırılmaktadır.
Öksüz, Yetim ve Asker Çocuğu (ÖYAÇ) Yardımı
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu Kurulu'nun 2015/2 sayılı ve 14/04/2015 tarihli kararı gereği, Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü tarafından düzenli merkezi yardımlar kapsamında Öksüz, Yetim ve Asker Çocuğu (ÖYAÇ) Yardım Programı başvuruları 07.05.2015 tarihi itibariyle başlatılmıştır.
ÖYAÇ kapsamında, annesi, babası veya her ikisi de vefat etmiş ya da babası askerde olan 18 yaşından küçük çocuklardan; 3294 Sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu kapsamında muhtaç durumda olanlara (18 yaşından küçük muhtaç durumdaki yetim/öksüz çocuklar ile asker çocuklarına) her ay 100 TL nakdi yardım yapılacaktır.
Muhtaç Asker Ailelerine Yönelik Düzenli Nakdi Yardım Programı
Askere giden kişi evliyse ve eşinin sosyal güvencesi yoksa Vakıf Mütevelli Heyetinin muhtaçlık kararı vermesi şartıyla askerin eşi programdan faydalandırılacaktır. Askere giden kişi bekârsa ve anne-babasının sosyal güvencesi yoksa Vakıf Mütevelli Heyetinin muhtaçlık kararı vermesi şartıyla askerin annesi programdan faydalandırılacaktır.
Askere giden kişi evli ise, programdan resmi nikâhlı eşi faydalandırılır. Askere giden kişi bekâr ise başvuru önceliği annenindir; anne hayatta değil ise baba başvuruda bulunabilir.
2022 sayılı Kanuna göre Yaşlılık- Engelli Maaşı alan ve eşi/oğlu askerde olan kişiler ayrıca bu yardım programından da faydalanabilmektedir. Benzer şekilde Şartlı Nakit Transferi programından da faydalanmaya devam edebilmektedirler. Gerekli Belgeler -Başvuran kişinin TC Kimlik Numaralı nüfus cüzdanı.-Bunun dışında vatandaşlarımızdan herhangi bir belge talep edilmemektedir. Aylık 275 TL olmak üzere 2 ayda bir 550 TL'lik düzenli ödeme hak sahibi vatandaşlarımızın PTT'deki hesaplarına yatırılmaktadır. Muhtaç Asker Ailelerine Yardım Programı askerlik süresince devam etmekte olup en fazla on beş ay sürmektedir.
Psiko-Sosyal ve Mali Kayıp Yaşayan Tüberküloz ve SSPE Hastalarına Yönelik Yardım Programı
Tüberküloz (Verem) ve SSPE (Kızamık virüsü kaynaklı beyin iltihabı) hastalarının tedavilerinin düzenli yaptırılması ve takibi için yürürlüğe giren yardım programıdır. Bu programa sosyal güvencesi olsun ya da olmasın verem veya SSPE hastalığı tespit edilmiş, hastane ve dispanserlerde kayıtlı hastalar müracaat edebilir. İkametgahının bağlı olduğu SYDV bürosuna müracaat eden hastalara, hanenin toplam geliri üzerinden kişi başı aylık geliri asgari ücretin 2/3 (1.219,35 TL) den az olduğu tespit olunanlara aylık düzenli olarak 1.335,33 TL yardım yapılmaktadır. Yardım ödemeleri periyodik olarak her ayın 24’ ü ile 28’ i arasında TC kimlik numaralarının son rakamına göre PTT Müdürlüklerince yapılmaktadır.
DÜZENLİ MERKEZİ YARDIMLAR/MAAŞ BİLGİ NOTU |
|
MUHTAÇLIK SINIRLARI |
|
2022 Sayılı Kanun Kapsamında 01.01.2019-31.12.2019 tarihleri arası muhtaçlık sınırı |
609,67 TL |
Evde Bakım Aylığı 01.01.2019-31.12.2018 tarihleri arası muhtaçlık sınırı |
1.219,35 TL |
Kronik Hastalara Yönelik Yardım Programı Muhtaçlık Sınırı |
1.219,35 TL |
|
|
Evde Bakım Aylık Tutarı |
1.335,33 TL |
|
|
2022 SAYILI KANUNA GÖRE AYLIKLAR |
|
Aylık Türü |
1 Aylık |
Yaşlı Aylığı |
601,58 TL |
%40-%69 Arası Engelli Aylığı |
480,22 TL |
%70 ve Üzeri Engelli Aylığı |
720,33 TL |
18 Yaş Altı Engelli Yakını Aylığı |
480,22 TL |
|
|
DÜZENLİ YARDIM PROGRAMLARI |
|
Yardım Türü |
Tutarı |
Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Yardım Programı |
275,00 TL |
Muhtaç Asker Ailesi Yardımı |
275,00 TL |
Muhtaç Asker Çocuğu Yardımı |
100,00 TL |
Öksüz Yetim Yardımı |
100,00 TL |
Yabancılara Yönelik Sosyal Uyum Programı |
120,00 TL |
Kronik Hastalara Yönelik Yardım Programı |
1.335,33 TL |
|
|
DÜZENLİ YARDIM PROGRAMLARI ÖDEMELERİ |
|
Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Yardım Programı, Muhtaç Asker Ailesi Yardım Programı, Asker Çocuğu Yardım Programı ve Öksüz/Yetim Yardım Programı hak sahibi ödemeleri, yılın çift ayları olan; Şubat, Nisan, Haziran, Ağustos, Ekim, Aralık aylarında yapılmaktadır. 24'ü ile 28'i arasında yapılmaktadır. T.C kimlik numarasının son rakamı; ''0'' olanlar ilgili ödeme ayının 24'ünde, ''2'' olanlar ilgili ödeme ayının 25'inde,''4'' olanlar ilgili ödeme ayının 26'sında, ''6'' olanlar ilgili ödeme ayının 27'sinde , ''8'' olanlar ilgili ödeme ayının 28’sinde, ödemelerini alabilirler. |
|
|
|
ŞARTLI EĞİTİM, SAĞLIK VE GEBELİK YARDIMI KAPSAMINDA SAĞLAYAN YARDIMLAR |
|
Yardım Türü |
Tutarı |
İlköğretim Erkek Öğrenci |
35,00 TL |
Ortaöğretim Erkek Öğrenci |
50,00 TL |
İlköğretim Kız Öğrenci |
40,00 TL |
Ortaöğretim Kız Öğrenci |
60,00 TL |
Şartlı Sağlık Yardımı |
35,00 TL |
Şartlı Gebelik Yardımı |
35,00 TL |
Doğumun Hastanede yapılması halinde 1 defaya mahsus 75,00 TL ödenir |
|
|
|
Şartlı Eğitim ve Şartlı Sağlık Yardımı Programları (ŞESY) hak sahibi ödemeleri, yılın tek ayları olan; Ocak, Mart, Mayıs, Temmuz, Eylül, Kasım aylarında yapılmaktadır. 24'ü ile 28'i arasında yapılmaktadır. T.C kimlik numarasının son rakamı; ''0'' olanlar ilgili ödeme ayının 24'ünde, ''2'' olanlar ilgili ödeme ayının 25'inde,''4'' olanlar ilgili ödeme ayının 26'sında, ''6'' olanlar ilgili ödeme ayının 27'sinde , ''8'' olanlar ilgili ödeme ayının 28’sinde, ödemelerini alabilirler. |
|
DOĞUM YARDIMI |
|
Türk Vatandaşlarına, Canlı doğan birinci Çocuğu için 300,00 TL, ikinci çocuğu için 400,00 TL, üçüncü ve sonraki çocuklarında ise 600,00 TL tutarında doğum yardımı yapılmaktadır. ( Müracaatlar Sosyal Hizmet Merkezine yapılmaktadır ) |
|
|
|
GENEL SAĞLIK SİGORTASI |
|
G0= Kişi Başına Düşen Gelir 0 -852,79 pirimi devlet tarafından ödenir |
|
G1= Kişi Başına Düşen Gelir 852,79 ve üzeri ise aylık prim: 76,75 TL |